קולינריית עלית במטבח היהודי

הרב שמואל גנוט

קורס ניקור

ניקור היא מלאכת מחשבת המיועדת להכשיר חלקים גדולים בגוף הבקר באמצעות הסרת החלב וגיד הנשה מגוף הבהמה. ניקור כהלכה היא פרקטיקה שלא הייתה תמיד מצויה בידי עולם השחיטה היהודי ובהיעדרה נאלצה תעשיית הבשר למכור את החלקים האחוריים של הבהמות לגוי, חלקים הנחשבים לשופרא דשופרא של הבקר. כיום, זקוק ענף השחיטה הכשרה לידיים מקצועיות נוספות שיענו על מלוא צרכי הניקור בתעשיית הבשר הישראלית. הירשמו לקורס ניקור של מרכז דעת, המרכז הוותיק והמוביל בישראל ללימוד מקצועות התורה, והצטרפו לנבחרת מקצועני הניקור של ענף הכשרות הישראלי, נבחרת המונה כיום עשרות בודדות של מנקרים מובחרים, שלצדם תוכלו לפתח לעצמכם מקצוע ולשרת את צרכי השחיטה הכשרה של העם היהודי.

הכשרה מקצועית סביב מלאכת הניקור

במסגרת קורס ניקור של מרכז דעת, תלמדו על הרקע ההלכתי של פעולת הניקור, על מטרתו ועל האזורים בגוף הבהמה בהם מבוצעת המלאכה. במיוחד תלמדו על המלאכה המורכבת של הוצאת החלב באמצעות שורה של פעולות הכוללות דקירה של הבשר, חיתוך קליפה, גירור ולבסוף ניקור. פעולת הניקור מבוצעת לאחר השחיטה והבדיקה אך לפני ההמלחה והיא כוללת טיפול בכלי דם, חלב וגיד הנשה. לאורך תהליך הניקור מבוצעות שורה של פעולות על פי סדר קבוע מראש המיועד להבטיח את כשרות הבשר בצורה יסודית ומדויקת. סדר הפעולות, שיילמד לפניי ולפנים במסגרת הקורס, כולל השחזת סכינים, פירוק, שני פולין, שייטל קילוף, צ'יך קילוף, סינטה קילוף, וייס קילוף, קצ'קה קילוף וחלקי פנים. פעולת הניקור הופכת למורכבת הרבה יותר כאשר מדובר בחלקו האחורי של הבקר, החלק שנחשב לאיכותי ביותר ומהווה כ-60% מגוף הבקר. במסגרת קורס ניקור של מרכז דעת תלמדו את תורת הניקור ואת המלאכה הפרקטית על שלביה ופרטיה הקטנים ביותר, על מנת שתוכלו לתת מענה מלא לכל צרכי הכשרות בענף הבשר, גם סביב חלק הגוף האחורי של הבהמה.

המקצוע שמביא את קולינריית העלית למטבח היהודי

במשך שנים ארוכות "הסתפק" המטבח היהודי בחלק קטן מגוף הבהמה, החלק שבו אינם מצויים הנתחים האיכותיים של הבהמה, וזאת כמובן מטעמי כשרות, קרי חוסר היכולת של תעשיית הבשר המקומית לעמוד בהלכות הכשרות הנובעות ממלאכת הניקור. במסגרת קורס ניקור של מרכז דעת, תוכלו לרכוש את הידע המקצועי ואת אומנות הניקור ולהצטרף לנבחרת שמביאה את נתחי העלית של הבהמה אל המטבח היהודי.

הקבלה לקורס מותנית במעבר ריאיון אישי עם רב בכיר וההסמכה תינתן לבוגרים שיעמדו בתנאי המעבר של מבחן עיוני ומעשי וכן יעמדו בחובת ההשתתפות בקורס. בוגרי קורס ניקור של מרכז דעת, יקבלו תעודת הסמכה ממרכז דעת והפנייה לבתי מטבחיים ברחבי הארץ בתפקיד מנקר בכיר.

צרו עמנו קשר עוד היום ועשו את הצעד הראשון לקראת השתלבות בענף השחיטה הכשרה בישראל והצטרפות לצוות המובחר של עשרות בודדות של מנקרים המשרתים את הענף כולו.

הירשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן